W dniu 1 czerwca 2018 r. zostało opublikowane w Dzienniku Ustaw rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie szczegółowych warunków realizacji rządowego programu „dobry start” (Dz.U. poz. 1061) określające szczegółowe warunki realizacji rządowego programu „Dobry start” ustanowionego uchwałą nr 80 Rady Ministrów z dnia 30 maja 2018 r. w sprawie ustanowienia rządowego programu „Dobry start” (M.P. poz. 514).
Świadczenie dobry start wypłacane przez gminy przysługuje: rodzicom, opiekunom faktycznym, opiekunom prawnym oraz osobom uczącym się (osobom pełnoletnim niepozostającym na utrzymaniu rodziców w związku z ich śmiercią lub zasądzeniem alimentów).
Świadczenie dobry start przysługuje osobom, o których mowa powyżej, w wysokości 300 zł raz w roku na dziecko.
Świadczenie dobry start przysługuje w związku z rozpoczęciem roku szkolnego do ukończenia:
Świadczenie dobry start przysługuje także w przypadku:
Świadczenie "Dobry Start" przysługuje niezależnie od posiadanego dochodu.
Świadczenie nie przysługuje na dzieci uczęszczające do przedszkola oraz dzieci realizujące roczne przygotowania przedszkolne w tzw. zerówce w przedszkolu lub szkole. Świadczenie nie przysługuje również na uczniów szkół policealnych, szkół dla dorosłych ani studentów.
Wnioski w sprawie ustalenia prawa do świadczenia dobry start są przyjmowane od dnia 1 sierpnia danego roku do dnia 30 listopada danego roku, a w przypadku wniosków składanych drogą elektroniczną – od dnia 1 lipca danego roku do dnia 30 listopada danego roku. Ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następuje w terminie 2 miesięcy licząc od dnia złożenia wniosku z prawidłowo wypełnionymi dokumentami, przy czym w przypadku wniosków złożonych w lipcu lub sierpniu ustalenie prawa do świadczenia dobry start oraz jego wypłata następuje nie później niż do dnia 30 września.
Przyznanie świadczenia dobry start nie wymaga wydania decyzji. Strona ma możliwość uzyskania informacji o przyznaniu świadczenia w siedzibie Ośrodka, a w przypadku wskazania adresu poczty elektronicznej we wniosku, informacja o przyznaniu świadczenia zostanie wysłana na wskazany adres poczty elektronicznej.
Do wniosku należy dołączyć oświadczenie o uczęszczaniu dziecka do szkoły, a w przypadku dzieci niepełnosprawnych oświadczenie o legitymowaniu się przez dziecko orzeczeniem o niepełnosprawności lub orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego albo potrzebie zajęć rewalidacyjno-wychowawczych organizowanych zgodnie z przepisami o ochronie zdrowia psychicznego.
Ta strona używa plików Cookies. Dowiedz się więcej o celu ich używania i możliwości zmiany ustawień Cookies w przeglądarce. Czytaj więcej...